Travian: Game Online Untuk Mereka Yang Kebosanan ...

Kebosanan di hujung minggu menyebabkan aku jadi cam blur. Member tak ramai yang tinggal kat sini, terpaksa la aku cari kawan-kawan baru di alam siber. Itu salah satu sebab utama aku berbelog. Hehe.. Thanks la kepada semua yang sudi layan aku, walopon kadang-kadang ayat yang aku tulis cam tunggang-langgang jek. Huhu...gile

Selain blog, aku gak aktif layan Travian. Tahu tak Travian tu mende apa? Travian bukan nama handphone, motor, kereta, basikal mahupon pakaian, tetapi ia adalah sejenis game online yang boleh tahan bestnye bagi aku..gatai

Dalam Travian, kita akan jadi ketua kampung dan bertanggungjawab untuk membangunkan kampung tu. Game ni sesuai untuk sape-sape yang minat game strategi online, ada kemudahan internet setiap hari dan banyak masa terluang macam aku ni. Untuk bangunkan kampung kita perlukan source iaitu tanah liat, besi, kayu dan tanaman. Caranya samada bangunkan sendiri, berdagang dengan kampung laen dan kalo dah ada tentera boleh curik source kat kampong lain. Hohoho.. Itu yang best. Tapi aku sendiri masih newbie dan takde tentera lagi, terpaksa usaha sendiri untuk tambah source dan bertahan dari kena curik. Adoyaii...sengihnampakgigi

Nak cerita cam panjang la, kalo berminat sile join yee. Tekan link, log masuk ke server 4 dan pilih area barat daya. Nanti boleh kite berjiran dan korang boleh masuk persekutuan aku. Best oo persekutuan yang aku join, forum cam meriah jek. Hehehe.. Dapat berkenalan dengan ramai member-member baru kat dalam persekutuan tu.

Klik sini ==> Travian

Screenshot plak cam kat bawah ni ...

Keseluruhan kampong ...




Pusat kampong yang masih belum maju. Baru je dalam 6 hari aku join game ni ...




Kedudukan dalam peta ...



p/s: Ramai gak girls yang maen game ni. Ketua persekutuan yang aku join pon pompuan gak.. Huh...soal

16 pandangan bernas:

  • Kapten Luffy
     

    erk

    ko pun minat gak

    aku x main

    tapi member yg main dalam server 1... tentera 10K! yg baling batu dalam 50! pemecah pintu dalam 30!

    giler....

    setahun dia develop kampung tu... dan cawangan2

  • sharamli
     

    kit0rg layan game lam fb je..sedey2..uhuk3..

  • -WaN-
     

    Luffy - 10k??????

    gile aa.aku skrang ni takde sekor pon askar.huhu..

    naseb baik die wat kat server 1,kalo ade kat server 2 naye aku kalo kena serang dgn die... :D

    sharamli - game lam fb?fb tu ape?..

  • sharamli
     

    fb tu adek bradek fbi...faizal ismail kt h0t..kenal?hu3..x la.....faceb00k wak...

  • -WaN-
     

    sharamli - ko adik fbi ke?..fuyyooo..hik3

    facebook rupenye.ingatkn ape...hehe

  • ezzati
     

    dh penah main dulu2..skrg dh lama tinggal :)

  • mrs popo~
     

    best eyh..
    nk try ar nnt bile free..
    tp,cm kurang minat la main game2 cani..
    lame nk kene tgu..
    hihihi..

  • hurulaini
     

    aku ada daftar dulu...tapi x main agi....haha, lupa dh apa detail pendaftaran ni...
    tapi abang aku minat giler main trivian ni...dh beberapa bulan gak la dia dh main, aku dengar dia sipa bayar brapa ntah utk upgrade apa benda ntah dlm game ni....huhu....maju jugak la kampung dia skarang...
    aku pulak tak tau bila nak start main ni...bz3..kalau aku main ni, sure terabai punya blog aku...hik3

  • qishie
     

    kawan aku sangap tol main ni.
    siap main guna emas.
    guna kad kredit..
    gilo hapo..
    huhuhu..
    ko tak ikut alliance abg DZ ke?
    tu yg paling famous dulu..
    tapi baru2 ni kalah dengan geng IR-indonesia raya.
    huuu

    kawan aku de gak yang main travian kat server indonesia.
    tah hape tah..
    aku malas nak start..nnt addicted.
    huhu

  • qishie
     

    hmm
    lagi satu dia guna ada satu software ni.
    lagi mudah la kalau nak main travian.
    even ko tinggal berapa lama pun..
    software ni boleh handle travian ko.
    contoh kalau ada orang nak serang kampung ko..
    software ni dah awal2 tolong bawak keluar askar2 ko..
    bia tak kena bunuh.

    heee...
    aku rajin tgk n dengar je cerita kawan aku.
    main malas.

  • -WaN-
     

    ezzati - jom la maen balik... ;)

    NaDia - haha..itu la.kadang2 tensen nak tunggu source utk cukup.bestnye kalo boleh maen cheat...keh3

    hurulaini - btol2..wan sendrik hampir lupe dgn blog.bile bukak intenet je terus bukak travian.cam ketagih la plak... :)

  • -WaN-
     

    qishie - wah panjangnye.aku rasa kalo ko rajin boleh buat ebook pasal travian nih..hahaha

    yg pasal emas tu, aku rasa mereka yg betol2 ketagih je baru beli emas pakai kad kredit.sbenanya ada cara utk dptkan emas free je,cuma amik masa lama sket la...

    skang ni aku maen kat server 4,server terbaru. baru 4 mei lepas start server 4, jadi semua cam tak power lagi.aku ade join aliance dan sekarang tgh rancang nak conquer kawasan barat daya.huh...perang jgn tak perang..hehe

    eh ape name software tu? beritahu la.please3 ... :))

  • qishie
     

    travian manager.

    tapi kena beli kat internet la.
    huhuhu...

  • qishie
     

    memang boleh takyah guna duit..
    tapi dia ni tak menyabo nak up kan kampung dia.
    huhuhu

  • -WaN-
     

    qishie - alahai kena beli?.emm...cancel....

    tak nyabo nak up kampong?keh3..tak dpt den nak nolongnye...hehe

  • abg hurulaini ;')
     

    memang best game ni, tp sekarang dah berhenti utk tumpuan kepada kerja yg semakin banyak

    server terbaik di malaysia pernah jadi top 10 keseluruhan, semua jenis pingat pun dapat terutamanya perompak mingguan, askar berpuluh2 ribu masa akhir server ;)

    skrg gold pun msh ada baki lebih 50++ masih tak transfer/guna pasal dah tak main. nak main ni kene lebih 10jam sehari online ;)

    mungkin ms akan datang leh kot main semula tp dual/team tlg bantu2 ajer :P

Post a Comment

Copyright © 2009 - -Gempak Gile-® - is proudly powered by Blogger
Smashing Magazine - Design Disease - Blog and Web - Dilectio Blogger Template