Media, UMNO Dan KJ ...

Bosannya bila baca paper, setiap masa mengenai Pemilihan UMNO 2008/11. Hakikatnya, 51% daripada pengundi Semenanjung Malaysia menyokong pembangkang. Secara logik, UMNO bukan lagi boleh dianggap parti dominan di Malaysia. Populariti UMNO bergantung kepada media yg dikuasai oleh mereka. Itu pun jika di internet, populariti media pembangkang serta beberapa media yg berpandangan bebas dalam politik seperti Malaysiakini dan Agenda Daily mengatasi Utusan Online dan Berita Harian.

Semalam Datuk Seri Abdullah berkata UMNO akan berkubur jika menyekat kebebasan rakyat. Namun beberapa hari lepas (ketika masih pegang jawatan PM), beliau menggantung penerbitan Harakah dan Suara Keadilan tanpa sebab selama 3 bulan. Pelik tapi benar, tapi itulah PM Malaysia yg ke-5. Bible versi terjemahan Bahasa Melayu yg menggunakan nama ALLAH bebas dijual di kedai buku, diorang tak gantung pulak??

Tan Sri Muhyiddin Yassin menang Timbalan Presiden, aku tak heran. Tapi Khairy Jamaluddin menang jawatan Pemuda UMNO......?

Tindakan Lembaga Tatatertib UMNO hanya memberi amaran kepada KJ walaupun sudah disahkan ejen beliau menabur wang adalah mengecewakan. Tapi perwakilan UMNO menyokong KJ sehingga menang, itu adalah tindakan yg bodoh. Bodohnya perwakilan UMNO yg memangkah KJ. Amat bodoh.

Sekarang sudah jelas UMNO memang gilakan wang. Orang yg sudah disahkan sebagai perasuah disokong sehingga menang, itu amatlah tidak bermoral. Rakyat melihat perkembangan ini secara langsung di tv. UMNO yg tidak berubah.

Pengerusi Lembaga Tatatertib UMNO, Tan Sri Tengku Ahmad Rithaudeen merupakan veteran UMNO yg sudah berpuluh-puluh tahun berpolitik pasti mempunyai sebab kenapa KJ hanya diberi amaran. Aku yakin tindakan itu diambil untuk memberi peluang kepada UMNO membersihkan nama mereka. Jika KJ tewas, maka rakyat dapat melihat bahawa UMNO menolak pemimpin yg rasuah. UMNO betul-betul mahu berubah.

Tetapi hampeh, apa yg jadi sebaliknya. Apabila poket sudah diisi, janji perlu ditunaikan. Apakah jawatan dalam kabinet yg dipegang oleh KJ? Kita sama-sama tunggu. Cita-cita KJ untuk menjadi PM paling muda sudah semakin hampir. Mungkin PM Malaysia ke-7?? Itu kita tidak tahu...

p/s: Hujah akan ganti Harakah dipasaran. Memang bersemangat orang-orang PAS...

17 pandangan bernas:

Post a Comment

Copyright © 2009 - -Gempak Gile-® - is proudly powered by Blogger
Smashing Magazine - Design Disease - Blog and Web - Dilectio Blogger Template