Mat Rempit Juga Menyokong Vote Earth 2009 ...

Seperti biasa, Mat akan balik rumah setelah puas merempit di sekitar bandar Kuantan bersama-sama dengan kawan-kawan dan aweknya. Namun pada malam itu, beliau ditahan oleh seorang anggota polis trafik walaupon dah tak jauh dari rumahnya. Maka terjadilah perbualan antara Mat dan polis tersebut...

Mat : Salam encik. Nape tahan saya ni?

Polis: Salam. Amboi buat-buat tanya plak. Kenapa tak pasang lampu motor?

Mat: Encik, punye banyak lampu jalan kat Kuantan ni. Jadi buat apa saya pasang lampu motor saya. Saya sokong kempen Vote Earth 2009 kalau encik nak tahu. Tak baik membazir.

Polis : Ooo camtu... Kurang ajau punye budak. Siap la ko..

Tiba-tiba polis itu membuang angin tayar motor Mat ...

Mat : Hoi! Gilo apo... Macamana aku nak bawak motor ni kalo tayar takde angin?

Polis : Lerr... Sana angin. Sini angin. Situ angin. Nak angin mana lagi nih??

Mat : ....



p/s : Gambar adalah dari kumpulan Harley Palangchao di wilayah Banaue, Filipina ...

10 pandangan bernas:

Post a Comment

Copyright © 2009 - -Gempak Gile-® - is proudly powered by Blogger
Smashing Magazine - Design Disease - Blog and Web - Dilectio Blogger Template