Apa Jadi Kepada Dunia Jika Tiada Jurutera ??

Dulu time kecik-kecik, aku pernah gaduh dengan member aku sebab dia cakap doktor lagi penting dari jurutera. Hehe.. Pada masa tu aku bercita-cita hendak jadi jurutera, manakala dia nak jadi doktor.

Katanya kalau takde doktor, semua orang sakit tak boleh sembuh. Ubat tak de. Aku cakap, kalau doktor ada tapi jurutera tak reka kereta ambulans macam mane nak hantar pesakit pegi hospital. Alat dan mesin untuk operation juga tiada. Hahaha..

Pastu sambung debat lagi. Last-last takde siapa yg menang sebab mak aku panggil balik sebelom habis berdebat kerana time tu dah dekat dgn mahrib. Hehe..

Beberapa hari lepas, aku temui bukti bahawa bidang kejuruteraan memang penting. Tak dapat dinafikan. Kalau nak tahu, lihat sendiri gambar kat bawah....













p/s: Member aku tu sekarang amik kos eletrik engineering kat Kanada. Harap dia dapat baca posting aku ni.. Hehe..

25 pandangan bernas:

Post a Comment

Copyright © 2009 - -Gempak Gile-® - is proudly powered by Blogger
Smashing Magazine - Design Disease - Blog and Web - Dilectio Blogger Template