Malaysian Typing Speedtest ...

Beberapa hari lepas aku ada buat posting pasal GSM Tracking System dan aku dapat reaksi yang positif. Hehe.. Saje je nak memain. Hidup tidak berseri tanpa senyuman. senyum Hari ini aku nak mintak maaf kalo entri tersebut menyebabkan sesiapa sakit jantung atau ada yang sakit hati sebab terkena. Hahaha.. Hari ini serius nye. Betol tak tipo. kenyit

Pendek je entri nih. Hari ni nak cerita pasal satu website untuk menguji kepantasan kita menaip. Sebenarnya ada banyak website untuk uji skil dan kepantasan menaip, namun semuanya dalam bahasa Inggeris. Masalahnya Inggeris bukan bahasa kita, jadi concentration akan sedikit terganggu semasa nak taip perkataan (nak wat camaner MUET dpt band 4 je.. Huhu..). Sudah pasti hasilnya kurang memuaskan.

Yang aku nak beritahu ni adalah website untuk kita uji kepantasan menaip dalam bahasa Melayu. Semua perkataan dalam bahasa Melayu dan dari pengalaman aku, lagi cepat menulis dalam bahasa Melayu daripada bahasa Inggeris.

Klik je kat sini ==> Malaysian Typing Speedtest

Aku punye score ...*update*

Kamu menaip 244 aksara seminit
you mendapat 40 perkataan betul dan
kamu mendapat 0 perkataan salah
40 perkataan




P/S: Cuba jangan tak cuba..sengihnampakgigi

15 pandangan bernas:

Post a Comment

Copyright © 2009 - -Gempak Gile-® - is proudly powered by Blogger
Smashing Magazine - Design Disease - Blog and Web - Dilectio Blogger Template