Isnin 090209: Hari Bersejarah Utk aku Dan Dunia...

Selepas 2 hari tak pegang keyboard, akhirnye aku kembali menulis..

2 hari lepas,Isnin 9 Februari 2009 adalah hari bersejarah utk aku dan dunia secara amnya. Macam2 yg jadi. Aku sendiri naik pelik. Ape la nasib aku sebegini malang..huhu..

Bermula dr pagi lg, ade 2 berita yg mengejutkan. Adun Selambau, V Arumugam meletak jawatn Exco dan Adun. Tak lama lepas tu, Ahli Parlimen Bukit Gantang, Roslan Shahrom pula disahkan meninggal dunia kerana sakit jantung dan memaksa SPR utk mengadakan 2 pilihanraya kecil..Ish3, tak habis2 dgn politik..Aku bosan

Petang plak bile aku bukak Soccernet.com, ade lagi 2 berita mengejutkan. Pengurus Portsmouth, Tony Adams dan jugak pengurus Chelsea, Scolari kena buang. Suke2 hati je Abramovich buang orang. Kalo aku la, aku tak nak letak jawatan. Aku buat mcm Ir Nazri buat, pejabat tak dpt masuk pon takpe, asal dpt duk kt umah Menteri Besar pun jadi la..haha..

Bile mlm nye plak dijangka gerhana bulan penumbra akan berlaku. Semangat tol aku dan penulis blog Kipas Susah Hidup duk usha bulan, tak jd ape2 pon. Bulan purnama ade la, bukan bulan gerhana.

Dalam pukul 9 mlm, penulis blog BD Fabregas dan Generasi Malaysia plak ajak mkn kt Gambang. Aisey, dh 2 mlm beturut-turut mkn kt luar, ari ni mkn kt luar lg. Pokai la cam ni. Tp membr punye pasal, pegi gak la. Aku bawak moto aku, dan BD Fabregas bonceng moto aku.

Bile sampai kt satu simpang 3 depan bengkel moto, ade sebuah keta kancil putih CAV **** pelahan jee. Aku pon slow jugak la, pastu pikir nk potong ke tak nak. Alang2 die slow, aku potong je la. Baru je nk potong, tiba2 kancil tu belok ke kanan. Ape lagi, aku pon brek emergancy laa. Tapi sbb moto aku takde ABS dan SRS Airbag, terus telanggar sisi kanan. Aku jatuh terjelepok dan kaki kiri plak terlekat kt bwh moto. Aku tak boleh bergerak, tp nasib baik takde kereta time tu. Syukur Alhamdullilah. Aku tak cedere sgt. Fuhh...Cume melecet kt siku kiri dan BD Fabregas plak sempat lompat turun dr moto, luke sket la kt kaki kanan.

Hampeh tol pompuan Siam tu. Masuk kanan tak bagi signal tu satu hal, bawak kete smbil borak telipon plak tu. Aku jatuh bkan die nak tolong pon, duk lepak tepi jalan pastu sibuk call mmbr die. Bile mmbr die dtg, br nk ckp dgn aku. Takut la tu sbb mmg 100% dia salah. Mmbr die yg dtg plak badan punye besar pastu ade jambul warna hijau kuning mcm bendera Kedah. Die ingat aku takut ke. Aku sound direct je sbb die mmg salah. Pastu die mintak jgn repot kt polis. Aku mmg tak nak repot kt polis, nk setel kt situ gak. Last2 die nk bayar, aku ambik je la. Dpt la RM**.**. Jadi la...

Moto aku takde la rosak teruk, tp RM puluh2 gak la kena habihkan. Kat bawah ni gmbr part moto yg rosak... Melayang lg duit aku bulan nii....adeeiiy..

Cover set patah..Arghh..
Image Hosted by ImageShack.us

Lampu terkeluar...Side mirror pecah gak..
Image Hosted by ImageShack.us


p/s: Berhati-hatilah di jalanraya, sebelom duit anda melayang ke kedai moto...

0 pandangan bernas:

Post a Comment

Copyright © 2009 - -Gempak Gile-® - is proudly powered by Blogger
Smashing Magazine - Design Disease - Blog and Web - Dilectio Blogger Template