Kisah Pendek Suami Isteri ... (2)

Siti telah lama menyimpan hasrat untuk menggunakan kereta baru. Kereta Kancil yang digunakan keluarga mereka sudah berumur 6 tahun, terlalu uzur dan sempit. Suaminya, Mat (nama glamer) berkerja sebagai CEO di sebuah syarikat pembuatan kapal selam di Laos, berpendapatan Rm 6 angka tapi amat kedekut walaupon Rm1 untuk beli pisang goreng.

Suatu hari, Siti tekad untuk menyuarakan hasratnya itu. "Abang, kereta Kancil kita tu sudah terlalu uzur dan sempit. Bila kita akan dapat kereta baru yee?", Siti lembut cuba mengorat suaminya. Kata Mat,"Siti nak yang macamane? Sebut je. Sebenarnya abang dapat bonus semalam hasil kejayaan projek mesin kira bulu kambing terpantas di dunia yang memenangi Geneva Award."

"Wah bestnyee.. Siti tak kesah, tapi kalo boleh nak yang berwarna merah dan boleh pecut lebih 100 dalam tempoh kurang 2 saat. Pastu ianya sleek design (takde bucu tajam dan petak).Hohoho.. Siti suka yang laju", gembira betul Siti.celebrate

Esoknya seperti yang dijanjikan, Mat pulang membawa .... (bersambung kat bawah)

"Abang beli 2 bijik demi cinta abang kepada Siti. Warna merah, sleekdesign dan yang paling penting meternya mampu melepasi garis 100 walaupon Siti baru guna 2 saat. Huhuhu..", kata Mat dengan penuh kemesraan kepada isterinya itu..
sengihnampakgigi

Image Hosted by ImageShack.usImage Hosted by ImageShack.us



21 pandangan bernas:

Post a Comment

Copyright © 2009 - -Gempak Gile-® - is proudly powered by Blogger
Smashing Magazine - Design Disease - Blog and Web - Dilectio Blogger Template